Friday, November 28, 2008

Makan Kaw-kaw (1)

Gambar hiasan. Lelaki baik hiasan dunia, ewwahh.

Aku jemput hampir 10 orang makan semeja bulat. Restoran itu di tepi pantai, air laut menghempas pasir dan terpercik-percik ke lantai restoran.

Aku pesan set makan malam, jangan bimbang restoran Cina ni tak ada babi.

Aku pesan banyak seafood, ikan stim sos hitam, udang goreng nestum, squid cili kering, lobster...

Encik A buka dompet dan keluarkan sepapan pil halus-halus.

"Tu pil alergi tu, berapa kali makan?", aku menegur sebab setahu aku pil tu sebiji sehari ja makan.

Encik A jawab, "Aku bila terasa ja, aku makan, atau standby bila nak makan seafood".

Aku nasihat, "Jangan makan banyak, sesetengah ubat boleh merosakkan buah pinggang".

Salah seorang kawan Encik A menyampuk, "Biarkan je rosak, dia bukan pakai sangat pun buah pinggang dia".

Restoran itu di tepi pantai, air laut menghempas pasir dan terpercik-percik ke lantai restoran.

No comments: