Tuesday, November 11, 2008

Ludah

Dulu masa di sekolah rendah. Aku ada seorang ustaz yang amat garang. Tahap zalim punya garang. Garangnya beliau bukan setakat rotan-rotan atau libas pembaris. Malah sampai tahap goncang-goncang kepada murid.

"Biar cair otak kamu tu!!!", katanya.

Aku berasa sungguh kecut setiap kali ustaz ni masuk mengajar ke kelas. Kalau nak berselisih pergi ke kantin, terus aku terberhenti kat situ jugak sampai nak terkencing.

Masa aku dalam tahun 4, kelas aku kat tingkat satu. Suatu tengahari aku terasa nak meludah.

Harrrrghhhhhh... Kaw kaw punya kahak dah ni. Aku ke koridor.

PTUIIHHHHHH!!! Aku halakan ke bawah.

"Allah...", aku terdengar suara kat bawah.

Rupa-rupanya kahak hijau pekat tu dah kena kat bahu baju ustaz. Ustaz tu pun kebetulan keluar dari kelas untuk meludah.

Ah! sudah...

No comments: