Monday, November 10, 2008

Basri La Fea

Semalam aku pergi klinik gigi, buat kesekian kali. Janjitemu dengan ortodontis. Semasa aku baring di atas kerusi tu, terus mata aku terbukak jelas mendongak ke atas memandang awek pembantu doktor tu. Nama dia A, cumil gilak ah ding dong ah

Nampak tahi lalat di bawah dagu dia. Nampak err.. err.. takpelah...

Nampak lampu spot light, besar mentol tu, silau ah!

Hari ini, mulut aku yang penuh dengan 'peralatan' ortodontik ni, akan dapat 'sparepart' baru. Ada tukar getah, ada tukar donat, ada tambah dawai, alahai... Lepas tu dua batang gigi kena 'trim' dengan gerudi, perghh... Diperkukuhkan lagi dengan 'power chain', serta-merta gigi, gusi dan mulut terasa tegang semacam, nak makan pun sakit ni nanti.

Bila senyum memang huduh! Inilah namanya Basri La Fea ("Basri the Ugly").

"If you wanna be happy
For the rest of your life,
Never make a pretty woman your wife,
So from my personal point of view,
Get an ugly girl to marry you." - kata Jimmy Soul.

Well.. kalau korang gantikan tema lirik tu daripada 'wife' kepada 'husband' atau suami. Maka, sure korang akan dapat suami macam aku yang huduh tetapi hepi! Lalalala


P/s: Hari ni nombor plet kereta aku naik nombor satu, Magnum 8843.

No comments: