Friday, November 14, 2008

Ka$ih $ayang ?

Kami dapat projek baru kat Pekan, Pahang. Masyukkkk...

Ada kick-off meeting dan kami perlu hadir.

Berkereta melalui MRR2, masuk hi-way, masuk Gambang, tuju ke Pekan, masuk Kg. Kuala Pahang. Rata punggung.

Dua hari lepas aku berada di Mahsan, Bahau untuk meeting. Hari ni aku terpacak di Pekan pula, untuk meeting. Perghhh... berat mata memandang.

Sebagai seorang engineer yang cemerlang dan terbilang, tapak binaan tu masih kosong takde apa-apa, aku dah siap dah completion certificate dan test certificate. Betapa mantap.

"If you dont have any drawings and specification, then where this work programme come from?", Senior Resident Engineer yang bulat macam donat tu keluar tanduk. Haha

Kami punya partner ada problem besar, gila besar problem. Beriya-riya bawak kontena dari KL, tapi tak boleh bawak masuk ke tapak. Letter of Award belum keluar, kontena dah nak bawak masuk. Betapa komitmen!

Penduduk kampung dah block semua jalan masuk ke tapak, ada yang pasang fencing dan ada yang taruk kayu penghalang. So, amacam? Mahu try ini orang kampung?

Kami ni dah lah gaya masing-masing macam Cina Kepong dan Cina Jinjang, gaya samseng wo! Kalau tak samseng jangan harap aaa nak kerja construction!

Setelah diteliti, kontraktor utama ada buat taik kat orang kampung. Sub-kontraktor macam kami ni jugak aaa yang nak kena kawtim. Biasa ah ni... kat Pulau Tioman hari tu aku dah kena dah, harap je masing-masing muka samseng, aku ni jugaklah yang ke depan berunding-runding. Tapi untuk masalah yang ini, aku nak tengok je dulu, aku rasa dia orang boleh kawtim.

Petang tu jugak balik KL. Aku tak kisah sebab aku tak memandu, aku duduk belakang ke borak dengan engineer sorang lagi.

Pagi tadi keluar rumah pukul 6, anak-anak masih tidur. Balik dari out-station sampai rumah pukul 9 malam, anak-anak dah tidur. Bila masa aku nak ajar anak-anak aku mengaji muqaddam?

No comments: