Thursday, August 14, 2008

Mereka Minta Sebut Harga Itu Esok Sedangkan Dah Janji Nak Minggu Depan

Biasanya malam-malam aku menggilap kasut sental dengan Kiwi. Anak-anak aku akan bersinar-sinar mata dengan seribu satu persoalan. Semua nak menghurung, menonton aku menggilap kasut. Perlakuan aku menggilap kasut itu lebih menarik bagi mereka berbanding drama di TV yang terpasang.

Aku bersiap-siap untuk ke tempat kerja pada awal pagi. Kameja pilihan. Seluar pilihan. Tali pinggang. Memang ngam, memang hensem. Puas hati.

Tapi ada orang yang tak puas hati. Awek aku. Sebab hampir setiap pagi mesti nak buat dia geram.

"Yangggg! stokin abang mana? Stokin abang!".

Kalau bernasib baik dalam laci akan terdapat bola-bola comel saiz bola tennis. Stokin yang telah dibulat-bulatkan. Kalau nasib kurang baik stokin itu pasangan tak sepadan pula. Haha.

Suatu pagi aku sedang duduk menyarung stokin. Sambil berfantasi-fantasi...

"Hah! Kenapa senyum sorang-sorang tu?." Sergah awek aku.

"Abang senyum sorang-sorang tu maknanya abang dah ada awek lain..".

Zass... zas... gedebuk.. debikk...

Apalah guna suami perkasa gagah, kalau tidak dibelasah?!

No comments: