Sunday, August 17, 2008

Anak Semut Menghurung Umbut

Anak semut menghurung umbut,
batang kelapa ditetak parang;
Di mulut naga akan kurebut,
ini kan pula di tangan orang.

Cis!

****

Oleh kerana suatu sebab... awek aku lantas mencederakan aku.

"Aduuh...", Aku menjerit sekuat hati.

Bertubi-tubi aku tak tertahan. Torso kanan seakan musnah.

"Aduuhh... sakitnya... sampai hati Lin buat abang macam ni...", nyawa aku serasa di hujung bibir.

"Bangg... ooo bang... abang mengigau? terjerit-jerit dalam tidur hihihi...", terus aku membuka mata. Awek aku masih ketawa kecil.

Siang-siang macam ni pun aku boleh mimpi ngeri, mantap betul.

"Abang mimpi Lin cederakan abang tadi."

"Baik abang cakap betul-betul.. tu mesti sebab abang nak kawin lagi kan?", macam mana dia boleh tahu plot mimpi aku?

Balik dari kerja tadi aku terus berehat lalu tertidur tak sempat lunch. "Aaa... abang nak makan nasiklah... lapar".

No comments: