Thursday, May 15, 2008

Jesus Don't Want Me For A Sunburn

Kg. Tekek, Pulau Tioman - Sea Taxi Station

Aku dalam bas. Daun call aku tanya nombor Kemat. Aku tengok papan tanda, bas yang aku naiki ni melintasi Batu Kikir, Negeri Sembilan.

"Makan kat William." Kata Daun.

Perghh... gila, sempatkah aku nak sampai Kelana Jaya ?

Penat 6 jam duduk dalam bas. Dari Puduraya aku jalan kaki mengusung beg besar ke Pasar Seni. Aku sebenarnya dari Tioman, ada troubleshooting - feeder pillar buat hal.

Dari Pasar Seni aku ambil tren ke Kelana Jaya. Call adik aku untuk ambil aku, tak sempat katanya baru balik kerja. Call adik sorang lagi, tunggu punya tunggu datang dengan emak aku. Aku bawak adik dengan mak makan kat William.

"Kau biar betul gerai ni Melayu boleh makan Ri!", mak aku kurang yakin melihat deretan menu tulisan Cina kat gerai tepi jalan.

"Boleh mak... tengok tu ramai melayu makan, yang ni gerai halal yang tengah tu barulah cina.", aku cuba meyakinkan mak aku. Lepas tu adik aku yang awal tadi call nak join, sesat pulak tu... terpaksalah kutip kat depan restoran ketam masak babi.

Adik aku kenyang kue teow goreng, adik sorang lagi kenyang chicken chop (ni ayam sesekor ke ni?, dia terkejut), mak aku tak dapat nak habiskan mee hoon goreng.

Aku tersandar lemang setelah menghabiskan rusuk kambing masak barat.

Kemat pulak call sesat, terpaksalah pergi kutip. Op sms dari tadi.

Adik-adik aku dan mak balik dulu. Aku sambung sessi dengan Geng Jurnal, Geng Lantit sampai tengah malam.

"Abang sebenarnya kat mana bang!!!!", jerit awek aku dalam telefon. Hah! macam mana nak jawab ni?

No comments: