Saturday, May 17, 2008

Blook Sabotaj 3 - Blook Mencongkam!

Cover blook ni macam cover komik. Aku suka. Kecik molek mudah genggam. Aku suka. Kalau aku pakai jeans, blook ni muat dalam poket belakang. Kalau aku pakai slag, blook ni muat dalam poket depan. Kalau aku pakai kain pelekat, blook ni muat mmmm... selit kat pinggang!

Dah habis harung beberapa kali dah blook ni. Aku baca sikit masa dalam bas Mersing-KL. Sebelum tu ada baca kat chalet kat Tioman. Penulis-penulis memang dah sedia mantap, buktinya mereka dah dapat anugerah Geng Jurnal seperti Tok Rimau, Mat Jan, Sinaganaga dan OP. Penulis mantap yang lain ialah Jigo, Vovin, Samurai, Pipiyapong dan Amir Mukhriz. Entrinyamemang sodap-sodap wa cakap lu.

Ini pendapat gua;

Entri paling merangsang intelek; Dwi-cerita II oleh Jigo. Itu sebab kalau orang dah bengang, boleh hantam dinding.

Entri paling menyentuh emosi; Opah paling baik oleh Samurai. Bab buah melaka tak salut kelapa parut yang sentap tu, perghh...

Entri paling mencuit hati; Legend of speed oleh Pipiyapong. Lawak jenis apakah ini? Tak pernah aku nikmati atau terfikir pun kisah lawak sebegini. Walaupun aku gelak keras perut membaca entri Wawa Di Pinang Orang oleh Vovin dan Symptom oleh Mat Jan, namun kisah si Pipi ni amatlah unik sekali.

Entri paling mencongkam; Arsenal oleh Pipiyapong. Pada pendapat aku -ini entri dakwah paling mencongkam. Siyes!

Penulis paling terbest; Pipiyapong. Yang lain bukan tak best, best sesangat, cuma Pipiyapong ni paling terbest. Sinaganaga? Tok Rimau? Mat Jan? Jigo? - haiya! mereka over rated lah...

Penulis pakaian paling berseri: Op. Perhatikan cover blook tu baik-baik, beliau satu-satunya soljah pakai jersi Haha

Soalan aku. Apasal Sindiket Soljah tak nak apply betul-betul ISBN? Dapatkan ISBN, sumbangkan 5 naskah kepada Perpustakaan Negara. Ah! benda tu belum ada kepentingan lagi...

No comments: