Thursday, January 01, 2009

Resolusi Tahun Baru

Penatnya bekerja dan memandu kereta ke out-station. Dalam bulan ni saja dah berapa kali berulang alik Subang Jaya - Pekan Pahang, Subang Jaya-Bahau, Subang Jaya-Seremban, Subang Jaya-Seremban 2, Subang Jaya- Kuala Pilah... Tak habis-habis dengan meeting dan lawatan tapak, dengan TNB, dengan JKR, dengan JPS...

Aku merebah tubuh yang lelah. Lega dapat bantal beralas tilam empuk.

Awek aku tanya, "Apa resolusi tahun baru abang?"

Aku hanya tersengih. Perut aku diusap oleh telapak tangan aku sendiri. Betapa boroi. Perut yang boroi adalah resolusi tahun lepas.

Awek aku cakap, "Ada resolusi nak tambah baby lagi tak?"

Lantas aku jawab, "Nak tambah baby tu takde... tapi ada cadangan nak tambah emak baby... HAHA!"

ZAAASSSSSS

ADUH!

Telapak tangan menyapu-nyapu pangkal lengan yang kena libas hangar baju.

No comments: