Saturday, January 17, 2009

Cerita Hujung Minggu

Kalau mood aku baik. Hari minggu. Aku buat sarapan. Kadang-kadang mi goreng mamak. Kadang-kadang kuew tiaw goreng. Makaroni goreng pun boleh. Ada yang ketagih murtabak megi.

Kalau anak-anak aku yang tiga orang tu boleh makan masakan aku, kira oklah.

Satu lagi aktiviti hujung minggu ialah berlingkar depan TV. Kadang-kadang berebut remote dengan anak. Dia nak kartun aku nak cerita lain. Tapi tak tahan tengok dia menangis melalak meraung, aku mengalah.

"Apa yang penting... kerjasama!", kata Wonder Pet.

Bila dah jemu aku akan dapat balik remote tu. Aku tak memilih sangat program TV sama ada movie, cerita Cina, Inggeris, Tamil atau Hindi.

Tapi apasal ya? Setiap kali movie Tamil, heroin bukan main seksi cantik jelita, tapi heronya kalau tak misai ular sawa, boroi. Tentang misai tu boleh accept lagi, tapi boroi tu... ah terlalu seksilah.

No comments: