Sunday, January 04, 2009

Gathering Geng Jurnal


Semalam aku menyertai gath GJ di Taman KLCC, di Pondok Masjid as-Syakirin Nombor 2 (PMS No. 2) . Hujan bukan halangan.

Membawa sekotak hadiah yang disyaratkan untuk acara tukar-tukar hadiah. Dan berbekalkan perut yang agak lapar. Hujan pun pandai berhenti, tapi makan tak. Hujan bukan halangan, untuk makan. Tapi aku sampai agak lewat.

Waktu aku sampai di KLCC aku ditegur oleh Salji beserta isteri dan anak-anaknya, malangnya dia tak dapat join gath sebab hujan, bawak anak-anak kecil, susah.

Masa gath aku makan dan makan. Lepas tu main permainan Harimau Jadian yang pernah diperkenalkan oleh Tok Rimau masa Maskara yang lepas. Makan-makan, gelak-gelak, berseronok-seronok dengan kawan-kawan. Hujan bukan halangan untuk berseronok.

Yang aku ingat, aku makan dan makan, gelak dan gelak... makan lagi, lepas tu gelak lagi. Gila seronok. Tapi aku tiba-tiba insaf... bila sedar pada gath kali ini aku tak meyumbang apa-apa pun. Seribu apologi daripada aku.

Terima kasih dan tahniah kepada semua yang terlibat secara langsung dan tak langsung untuk gath kali ni. Minta maaf juga atas segala salah silap terkasar bahasa serta minta halalkan makan minum saya sepanjang gath semalam. Well... kalau makanan tu tak dihalalkan masakan ia dibentangkan sedemikan rupa, iya tak?

No comments: