Monday, June 30, 2008

Albab

Mak mertua, pak Mertua dan adik ipar datang ke rumah. Kami hidangkan sedikit minuman dan makanan. Mertua aku pulak bawak baanyakkk buah tangan. Aku layan bapak borak-borak.Awek aku masak bubur kacang. Adik ipar aku tak habis-habis melayan karenah anak-anak buahnya yang tiga orang itu.

Aku pun tak pasti bila masanya aku dah terdampar atas sofa panjang. Berat sangat rasanya kelopak mata ni.

Petang tu aku dikejutkan suara meminta tolong.

"Tolong..! tolong..! tolong mak!", macam suara mak mertua aku.
"Mak pulaslah... jangan tolak jer.. pulaslah mak", macam suara awek aku.

GEDEGANG... gedegang... gedegangggg... bunyi pintu kena hentam dari dalam.

Petang itu berpeluh-peluh aku menukar tombol pintu yang baru. Tombol pintu tandas rosak, mekanisme dia tersekat-sekat. Masa mertua datanglah pintu ni nak rosak pulak, malunya.

No comments: