Tuesday, September 15, 2009

Bosan

Tengahari tadi kawan aku si E1 (sebutannya iwan) datang tempat kerja aku yang baru.

Itu pun dia dah sesat dan patah balik berapa kali sebab tak percaya bangunan yang macam gudang haram tu adalah opis aku. Dulunya bengkel kereta, lepas tu kami pulak sewa. Buat platform dan jadikan opis, macam duduk kat mezz floor pulak.

Barulah E1 tahu aku kerja di antara tempat yang paling bosan di dunia. Melayu sorang je. Dah tu pulak banyak bos daripada staff. Bos-bos kebetulan takde. Dahlah takdak orang, suram pulak opisnya. Ni kira ok, sebelum ni dua tahun kitorang duduk dalam kontena yang diubahsuai jadikan pejabat. Cantik lagi reban ayam. Siapa sangka bisnes kat dalam tu juta-juta.

E1 datang jumpa aku untuk hantar kueh raya hasil penyelidikan bondanya selama beberapa-tahun. Kueh tu nama dia The Greatest White Rock In The World. Takde dalam pasaran dunia, kalau nak kena beli dari E1 saja. Tiada kata-kata untuk menggambarkan rasa kueh ni. Tiada gambar kat blog ni sebab aku tak ambik gambar kueh tu ikikiki

No comments: