Wednesday, October 22, 2008

Mereka : Tidak Seperti Dahulu

Aku, Juli dan Razak di rumah Juli.

Raya tahun ini aku berkesempatan ke rumah terbuka kawan lama masa sekolah dulu, Razak dan Izazuly aka Juli.

Beberapa minggu lepas aku sekeluarga dijemput oleh Razak ke rumah terbukanya. Katanya di Meru, habis aku pusing keliling... rupa-rupanya poskod Kapar!

Besarnya rumah Razak, besarnya Harier Razak... besarnya horse power air-cond rumah Razak! Tentu gaji Razak besar sekarang ni, dia kerja di syarikat telekomunikasi besar.

Minggu lepas pula aku sekeluarga memenuhi jemputan Juli, ramai juga kawan dia menjamu selera dan borak-borak bersama-sama.

Dua orang anak Juli montel-montel geram aku tengok. "Juli kau bagi anak kau susu badan ke?", soalan tu tak dijawab oleh Juli sebab sudah tentu bukan Juli yang bagi susu badan dia, tapi bini dia.

Lepas raya Juli akan ke United Kingdom, ada kerja testing kat sana. Tahun lepas, lepas raya pergi Taiwan. Tahun sebelum-sebelumnya Sidney, Jepun... dia kerja di anak syarikat automobil besar.

Mereka tidak seperti dahulu. Anak-anak yang berbasikal ke sekolah, yang dapat bantuan kerajaan untuk belajar, pinjaman buku teks misalnya. Mereka berbanding aku? Mereka sudah naik kapal angkasa, aku masih di celah semalu.

Juli anaknya dua, Razak anaknya dua, aku anak tiga orang, "Kalau macam tu aku menanglah! Yeay!!! HAHAHA".

Kamarul Arif, Aku, Hisham, Juli, Hairul dan Razak. Di majlis perasmian Kumpulan Tuisyen Hujung Minggu (KUNTUM), tajaan kerajaan, berbelas tahun nan silam.

Jangan siapa berani menafikan, kami hensem tidak seperti dahulu. Haha

No comments: