Saturday, October 18, 2008

Bersua Kali Pertama di Alam Damai Jasa

Kak Sri Diah dan Kak Tiny sedang bercakap-cakap.


Dapat jemputan rumah terbuka raya daripada Kak Tiny.

Kak Tiny salah seorang blogger, ada tulis komen kat blog aku, aku kadang-kadang singgah baca entri blog dia. Kami ni kawan saibe.

Kak Tiny jemput datang di ruangan komen blog aku, aku masuk blog dia dapatkan email. Dari email tu aku minta dia alamat sama peta.

Peta yang Kak Tiny bagi tu bukan main detail. Mesti dia gigih lukis peta itu. Rumah kat area Alam Damai Jasa, perghh... sure rumah area ni RM300k++ seketul ni!

Aku jumpa kak Sri Diah, kak Sri mula-mula tegur aku, lamanya tak jumpa.

Kak Tiny punya hidangan punyalah mantap! Mee Jawa sedap, manisan sedap, nasik himpit & rendang sedap, sirap sedap. Kenyang tersandar lemang kami semua haha

Aku tanya Kak Sri Diah, "Kak.. Kak Tiny ni satu tempat kerja dengan akak ke? lama kenal?...".

Kak Sri Diah jawab, "Taklah... ini baru first time jumpa!".


Tuah Danish tengah layan nasi himpit sama rendang. Tadi bad mood...


Betul ke mee Jawa? Kak Ungku cakap mee rebus. Entah! Walau apa pun terima kasih Kak Tiny sekeluarga.

Lepas makan, kami minta diri. Dalam perjalanan balik kami singgah rumah abang & kakak ipar kat Alam Damai Bakti layan popiah goreng panas-panas dengan milo, perghhhh... layan.

No comments: