Friday, March 14, 2008

Dalil-dalil Mengapa Dompet Saya Tidak Boleh Jadi Tong Sampah


"Apa ada dalam dompet kau - kasi keluar!", sergah Abang Naga pada suatu hari.

Malangnya pada hari tersebut aku berlibur di kampung halaman dan tidak sempat online. Hari ini barulah aku berpeluang online dan akur arahan Abang Naga tersebut.

Sebuah dompet jenama LENO yang dihadiahkan oleh awek aku. Asalnya dompet ni satu set dengan tali pinggang dalam sebuah kotak yang cantik. Dompet besaiz 4.5"x3.5". Ketebalan bergantunglah... antara 4 hun - 1 inci haha

A-KAD IDENTITI
1-Kad Pengenalan. Perhatikan gambar dulu pakai spek.
2-Kad Hijau CIDB.
3-Kad Perakuan Nikah
4-Lesen Memandu & Slip pembaharuan
5-Kad Keahlian Shuang Hor
6-Kad Twenty Cent Water (Kad prepaid untuk beli air bertapis)
7-Kad Bonus Link
8-Kad Kurnia Auto Assist (Expired)
9-Kad ATM Public Bank
10-Kad ATM Maybank (Akaun aku)
11-Kad ATM Maybank (Akaun awek)

B-KAD PERUBATAN
12-Kad Klinik Gigi Rohaya

C 13-DUIT RM78
Duit sebanyak ini cukup tak untuk untuk ajak berdating pensyarah kolej komuniti yang comel itu?

D 14-GAMBAR Awek

E-KAD NAMA
15-Salesman Proton
16-Cakarama Productions - Tok Rimau
17-Dunamis Aluminium
18-Taxi Servis (pergi Kedah hari tu)
19-Hotel Taman Berjaya (Kedah)
20-Perkhidmatan Bas Sekolah
21-EDA Transport
22-MJ Snow Car Wash (bukan Mat Jan)
23-Hendry Butcher
24-Casablanca Bistro Hotel (Kedah)
25-Hornbill Resort (Pulau Pangkor)
26-Waiz Malaysia
27-Thermodyne (India)

F-SENARAI CONTACT
28-Buku kecil (telefon, h/phone, no akaun bank, etc)
29-Cebisan kertas ada nombor telefon kedai buku POPULAR
30-Keratan akhbar book printing - print on demand
31-Keratan akhbar contact Pusat Propolis KL
32-Senarai nombor telefon bos-bos dan officemate
33-Senarai nama dan email AJK GengJurnal 2005/06
34-Cebisan kertas ada result SPM, STPM dan CGPA. Aku selalu lupa CGPA aku. List ni guna masa isi borang online di mana-mana cc.
35-Cebisan-cebisan kertas untuk akuan email, akaun hosting, password etc

G-RESIT-RESIT KEWANGAN
36-MEPS Cawangan Maybank
37-MEPS Cawangan Bank Rakyat
38-MEPS Cawangan Ambank

H-RESIT SHOPPING
39-Mydin (beli alat tulis, mainan kanak-kanak)
40-Econsave (ikan, beras, sayur, tempe)
41-Pasar Kecil Subang Permai
42-The Store (beli spender)
43-99 Speedmart (susu anak, lampin)
44-Giant
45-Ginshop
46-Billion
47-Resit kedai runcit (megi, telur, fishball)

I-RESIT PENGANGKUTAN
48-Stesen Minyak Shell (paling banyak, cuba teka mengapa?)
49-Petronas
50-Resit top-up Touch 'n Go

J-RESIT-RESIT ISTIMEWA / KENANGAN
51-Beli Gudang Garam 14, 1 karton di Duty Free Shop, Kg. Tekek, Pulau Tioman
52-Resit beli kasut kulit jenama Lois - Soon Huat Jeans Centre
53-Resit Zakat Fitrah. Setahun sekali.
54-Resit Bayaran Kursus Pendek Kolej Komuniti Sabak Bernam (Kursus Penebitan Buku dan Penulisan Novel)
55-Tandas Suria KLCC. Sekali masuk RM2
56-Tiket naik feri pergi Pulau Pangkor pada hari pertama Tahun Baru China. Jeti sesak gila masa tu.
57-Keretapi Tanah Melayu (Pergi Kedah itu hari, 11 jam wo!)
58-Resit Hotel Casablanca (Kedah)

K-RESIT MAKAN MINUM
59-Oldtown White Coffee
60-KFC Kota Damansara
61-Maju Ahmad Bistro

Kekerapan makan minum di tempat sedemikian akan membuat kau cepat jahanam.

L-TIADA DALAM GAMBAR
62-Keratan tiket wayang TGV (10,000 BC dan Duyung)
63-Slip withrawal duit kat BSN Kg. Tekek, Pulau Tioman (hilang agaknya)
64-Jarum jahit luka dari klinik gigi (boleh buat mata kail)
65-Daun limau purut yang kering
66-Siling 1 sen
67-Kalendar saiz kad kredit
68-Kit Ikhtiar Hidup

Well, korang pun tahu mana barang yang aku reka-reka. Aku tak ada kad kredit. Dalam sekali sebulan aku akan bersihakan dan nipiskan dompet aku ni.

No comments: