Friday, March 07, 2008

Aku Nak Jadi Hensem

Aku terfikir perkara ini baru-baru ini. Tentang dumbbell. Bukan apa... aku kerap pening-pening sejak kebelakangan ni, nak jumpa doktor malas lak. Takut ada darah tinggi je.

Aku ada satu rancangan...
1. Menetapkan kesihatan adalah perkara nombor SATU.

2. Memilih untuk membuat senaman yang mudah, jadi belilah DUA ketul dumbbell. Belilah yang jenis plate dengan starlock collars, biar nampak stylo :-) Nota: Dumbbell aku beli empat tahun lepas sudah naik bersawang.


3. Bersenam TIGA kali dalam seminggu, secara selang-selang hari agar tak sakit badan haha


4. Bersenam selama lebih kurang EMPAT puluh minit atau lebih. Setiap sessi senaman mulakan dengan warm-up, kemudian barulah main dumbbell, lepas tu diakhiri dengan warm-down, supaya otot atau perut tak krem :P


5. Tetapkan satu jangka pendek dulu, LIMA bulan misalnya dan bersenam secara konsisten. Sila tetapkan jadual dan tampal kat dinding, letak cermin besar kat dinding tu biar boleh tengok muka sendiri merah meramas mesra dumbbell tu nanti.


6. Selepas itu kita boleh merasa perubahan pada diri kita, yang didapati lebih sihat dan riang. Juga berbangga kerana kita ada otot-otot yang lebih besar dan pejal, paling penting kita dapat ENAM pack (six pack) kat perut HAHA (InsyaAllah).

Tak perlu jaminan wang dipulangkan 30 hari, kerana program ni kau yang bangunkan sendiri wakaka

Good luck to me.

1 comment:

bina badan said...

dapatkan panduan bina otot badan agar anda lebih tuf, macho dan bergaya....semua lelaki layak memiliki badan impian anda sekiranya anda ada kemahuan...mulakan langkah pertama anda bermula disini...