Friday, November 24, 2006

Bukan T-shirt Kolar "V"

"Pergi tukar bang!", arahan awek aku.

Tangan kiri cekak ke pinggang, manakala telunjuk kanannya ke ampaian. T-shirt kolar bulat. Itulah kegemaran aku. Tapi awek aku tak suka kalau aku keluar rumah dengan t-shirt tu. Nak yang berkolar.

Hensemnya saya ber-t-shirt kuning berkolar berbutang kuning.

---

Dalam IKEA ada macam-macam peralatan rumah. Ada barang yang boleh dicuba oleh bakal pelanggan. Paling seronok dicuba ialah segala sofa dan kerusi di ruang pameran yang luas itu. Amat luas.

Aku selesa merebahkan diri di atas sebuah sofa beranyam rotan. Sampai menutup mata.

Tiba-tiba... plop*

"Dik tolong ambilkan yang kat atas tu..." Seorang perempuan bergelar kakak memecahkan lamunan.

"Tapi.. saya bukan pekerja sini kak..."

"Aaa sori sori..." Kata kakak tu.

Cissss!!! mentang-mentanglah aku pakai tshirt kuning macam tshirt IKEA dia ingat aku pekerja situ.

Di suatu sudut seorang dua pekerja IKEA mengekek mentertawakan kami.

No comments: