Monday, October 02, 2006

Terlalu Banyak Murtabak di Bazaar Ramadhan Tahun Ini

Beli ikan talapia merah bakar. Dengan sayur kerabu. Beli cucur udang - ia sangat sangat sangat sedap, aku akan cari port ini lagi. Berbuka macam biasa.

Dalam pukul 2 pagi perut aku macam dihiris-hiris, pedih. Berikutan dengan itu hampir 20 kali aku berulang ke tandas. Gamaknya aku tak sempat untuk tidur. Cirit-birit. Klimaksnya betul-betul 5 minit selepas azan subuh aku muntah teruk sebanyak 2 kali. Terburai sayur kerabu yang separa hadam.

Perut perit, kepala pening. Agaknya aku dah keracunan makanan. Sama ada sambal belacan cicah ikan bakar atau sayur kerabu. Tapi aku syak sayur kerabu sebab rasa taugeh dia lain macam dan aku memuntahkan benda ini juga.

Awek aku pun kena. Pergi klinik. Jadinya hari minggu kami habiskan dengan terlantar lesu. Aku sendiri terasa macam habis dah air dalam badan ni kering.

Tak habis-habis aku menyumpah peniaga bazaar yang tidak bertanggungjwab itu.

No comments: