Tuesday, October 24, 2006

Selamat Hari Raya Aidilfitri



Aku akan mula bercuti pada 21 Oktober hingga 30 Oktober. Balik kampung cadangnya hari Isnin, dekat saja 2 jam boleh sampai, insyaAllah. Balik kampung isteri dan kampung aku. Kat Kampung Banting, Sabak Bernam, sarang Jawa, bahasa Jerman merata-rata, masaklah aku nak speaking nanti. Sana sure ada program baraan - ziarah-menziarah berjemaah sampai sengal perut dan sengal satu badan :-)

Kemudian beraya kat kampung aku, Kampung Seri Gambut, Tanjong Karang. Menziarah pusara arwah bapak, arwah datuk, nenek, abang dan saudara-mara yang di bawah sana (underground). Melawat makcik-makcik yang masih hidup. Jumpa kawan-kawan masa sekolah (kalau dorang hidup lagi lah).

Kalau ada rezeki cadangnya nak buat jamuan makan-makan kat rumah sendiri di Mutiara Subang, Shah Alam. Nak ajak Geng Jurnal, officemate, jiran-jiran, etc. Kalau ada modallah, belum pasti lagi.

Baju raya dah tempah dan siap, kasut, sandal dah beli, adalah sikit-sikit lagi nak shopping minggu ni.

Beberapa keping kad raya dah aku pos kepada kawan-kawan yang bergelar sahabat. Ingat nak beli lagi beberapa keping nak hantar sebelum aku balik kampung. Kepada sahabat-sahabat yang dah dapat kad daripada aku tu boleh reply dengan komen kat blog ni, tak balas pun tak apa. Aku dalam proses mengemaskini segala alamat pos kawan-kawan, mana yang aku sempat aku akan salin dan hantar kad, yang tak sempat mungkin raya haji nanti aku bagi atau tunggu sajalah tahun depan :P

Akhir kata, Mohon Maaf Zahir dan Batin untuk segala-galanya.

P/s : Terimalah kad raya tersebut sebagai pengganti diri.

No comments: