Tuesday, May 30, 2006

Isteri Tropika Yang Kita Sayang

Aku menghirup kopi panas. Semasa hujan baru teduh pagi itu. Rambut masih sedikit basah mandi di kedinginan subuh tadi.

Di atas meja ada kuih-kuih dan mee hoon goreng. Pisang goreng yang awek aku goreng juga.

"Dia orang tak setuju kawin misyar." Aku.

"Misha Omar? Cantik tu.. takkan tak setuju." Awek.

HA HA HA Blur betul awek sorang ni. Dia mintak penjelasan, tapi aku tak ada mood nak jelaskan.

Aku cuma jawab, "Kawin misyar ni kiranya suami buat anak saja, lain-lain isteri tanggung."

"Dilawat pada musim panas sahaja."

"Ceh! sukalah lelaki." Awek.

Nota 1 - Di Malaya kawin jenis ini tak sesuai kata menteri, di sini kita kawin (mengawan) tanpa musim.

Nota 2 - No wonder Malaya tak hantar wakil ke Piala Dunia, nanti kalau kalah maruah pasukan akan terjejas dan boleh mencederakan telur-telur mereka.

Nota 3 - Satu-satunya Persatuan yang sering mewakili Malaya ke pentas dunia ialah Persatuan Bulan Sabit Merah, Syabbbasss

No comments: