Friday, July 25, 2008

Lagi Laporan Percutian

Dapat peluang menginap di Holiday Apartments. Tiga hari dua malam. Percuma. Ya. Percuma tanpa satu sen bayaran pun. Kami dapat studio apartment yang amat comel, ringkas dan sedap mata memandang.

Pada waktu pagi kami buka jendela yang mengadap padang golf yang kehijauan segar saujana mata memandang, sambil menghirup udara segar dengan irama burung-burung menyanyi riang. Tempat paling sesuai untuk berehat menternak badan.


Salah satu blok apartment yang terdapat di sini, blok ini terletak di atas bukit. Manakala apartment yang kami menginap dibina di lereng bukit.

Papan tanda berhampiran parkir. [klik gambar untuk besarkan] Perhatikan Nota #4 Dilarang membawa masuk ataupun menyimpan buah durian.

Ruang tamu ada air-cond dan kipas. Ada dapur elektrik. Ada peti sejuk. Dalam bilik air ada pemanas air. Disediakan foam bath, syampu, losyen, sabun dan plastik serkup rambut/kepala. Dan ada Astro.

Di atas kabinet TV ada telefon, disebelahnya ada nota/menu. Perhatikan harga makanan dan minuman tersenarai dalam menu tu. Kami memesan tiada satu pun.

Dua orang budak bermain-main di halaman.

Ruang legar di pintu masuk apartment.

"Wahhhh... banyaknya diari!", kata aku.


Di tepi tangga ada riser untuk servis elektrik, air dan telefon. Aku ternampak satu pintu riser dah terbuka, lalu aku hampiri pintu itu. Tergerak hati untuk melihat di dalamnya. Di dalamnya macam stor menyimpan barang. Aku ternampak susunan buku, aku ingatkan diari.

Rupa-rupanya ada orang simpan kitab di situ.

No comments: