Friday, March 27, 2009

Bukan Main Ayam

Aku ada hal kerja di Kuantan. Waktu makan tengahari aku ajak kawan aku makan di Ayamas. Kebetulan pulak restoran tu dekat dengan KFC. Dan signboard KFC tu sangatlah besar boleh nampak dari jauh.

"Aku tunggu kat depan KFC ya."

"KFC yang mana?", tanya kawan aku tu.

Aku jawab, "Yang dalam Parkson, East Coast Mall tau!"

Aku tunggu depan KFC sampai lapar gila menggeletar nak mampus.

"Kat mana?", aku tanya guna henpon.

"Depan KFClah.. kau mana? aku lapar menggeletar dah ni tunggu kau!!!"

Dipendekkan cerita aku belanja kawan-kawan makan ayam, ada yang pesan set kepak ada yang pesan set dada. Aku makan ayam seekor.

Dah licin dah makan ayam, siap jilat-jilat jari, kawan aku cakap "Ayam kat sini tak sedap, sedap lagi Kenny Rogers punya."

Masa tu aku rasa nak gigit orang.

Jadinya buat masa ni aku dah belajar Kuantan tu ada dua Parkson.

No comments: