Friday, April 04, 2008

6 hari 5 malam (Bah. 2 episod Tioman Yang Indah)

Belum ada kesempatan untuk menurunkan catatan perjalanan lantaran kekangan tugas, jadinya terimalah beberapa keping gambar daripada aku ;


Salah satu pandangan di pantai Hotel Berjaya semasa aku berjaya menyusup masuk ke sana.
Papan tanda ke lokasi tempat popular iaitu ABC (Air Batang Chalet) dan Taman Laut yang banyak ikan jinak.


Jambatan Kg. Tekek yang pasti menjadi 'landmark' kampung tersebut. Jambatan besi yang menghubungkan jeti dengan lapangan terbang.


Kawasan bertangga dihiasi lampu lanskap, cantik waktu siang indah waktu malam.


Kg. Juara, aku sampai ke sini melalui trek jalan kaki dari Kg. Tekek. Jalan raya mendaki 1km, trek hutan ada yang 45 darjah 2km, trek konkrit mencerun sakitkan peha 7km. Pergi 2.5 jam balik 2.5jam.

Sebuah pulau yang aku nampak semasa di dalam feri. Nama pulau aku tak tahu.

No comments: