Sunday, February 03, 2008

Hari Yang Pelbagai Rasa


Gambar oleh En. Sufian Abas yang mantap.

Malam tadi aku perform open mic dalam Maskara 6 kat Rumah PENA. Aku baca salah satu entri dari blook aku 'Bukan Dugong Biasa'. Ramai gak yang datang, seronok tengok orang lainnya persembahan, ada nyanyi-nyanyi, ada silap mata, ada baca puisi (?), ada silap mata dan ada cakap-cakap. Ada jualan CD ada jualan buku-buku, ada buku free jugak. Aku pun tumpang sekaki jual buku kat sana.

Kejutan untuk aku! Ada hadirin kawan sekampung. Keciknya dunia sebab kita jumpa kat Maskara.

Sebelum tu masa petang aku dan E1 pergi kenduri kahwin Attokz dan Kaseh. Ada ramai jugak kawan-kawan GJ yang datang. Tahniah Attokz dan Kaseh semoga berbahagia hendaknya.

Tengahari tu aku masih kat opis, nampaknya aku kena 'goreng' dengan bos 1 dan bos 2. Berasap bontot. Apa boleh buat... kita ni kuli jer...

Malam tu masa balik Maskara kereta aku masih meragam macam tengahari tadi - aircond tak seejuk, signal tak hidup, power window sebelah kanan sangkut lak.

Ada SMS dari awek aku, "Bang tolong beli sardin kecik."

Hari ini baca blog sol-jah.blogspot ada blasungkawa. Al-Fatihah dan takziah daripada aku.

Tautan-tautan yang berkaitan :-

http://www.solj-jah.blogspot.com

http://www.flickr.com/photos/sufian_abas/sets/72157600200846267/



No comments: