Saturday, December 09, 2006

Geng Jurnal Petaling #1

Berbeza dengan keahlian Geng Jurnal sedia ada yang percuma pendaftarannya (tapi buat masa ini ada sekatan akibat gangguan SPAM).

Geng Jurnal Petaling (GEJUPET) mengenakan yuran keahlian tahunan sebanyak RM1 seperti yang telah diluluskan kerajaan (tetapi belum diputuskan oleh mesyuarat agung lagi, kalau rasa ciput sangat kita boleh cadang tambahan yuran masa mesyuarat agung nanti.)

Kita mesti ada win-win situation. Ahli bayar yuran, GEJUPET bagi apa kat ahli?

Aku cadangkan kita sertai takaful berkelompok. Ahli automatik dapat benefit takaful bila jadi ahli, dan manfaat ini akan berterusan selagi mereka memperbaharui keahlian dan bayar yuran tahunan.

Khairat kematianlah bahasa mudahnya.
Jadinya perjuangan kita dalam Geng Jurnal (Perjuangan : kalau aku bisa gunakan istilah itu), tidaklah rasa tersia-sia kerana tenaga, masa dan wang ringgit yang kita curahkan mempunyai timbal balik yang agak berbaloi. Masa hidup berjuang, dah mati dikenang.
Jika ahli GEJUPET menyertai web forum, status mereka ialah 'Ahli Berbayar'. Darjat mereka akan lebih tinggi daripada ahli percuma, tapi ada apa dengan darjat iya tak?
Bersambung...
P/s: Jika korang berminat untuk menjadi ahli berdaftar Geng Jurnal Petaling silalah ke url forum di bawah. Borang keahlian juga boleh dimuat turun dari situ.

No comments: