Sunday, January 06, 2008

Gigi Suami Puan Nor Macam Predator-lah haha

Hari ini ada temujanji dengan ortodontik. Ramai pula orang kenalah menunggu.

Teruk aku dikerjakan Doktor M. Gigi taring aku dibelitnya dengan dawai. Direngkuh-rengkuhnya gigi taring aku kemudian.

"Aduh!". Jerit aku sampai terangkat kaki sebelah.
"Bagi saya power chain. Empat ya!" Doktor M mengarahkan pembantunya yang cantik jelita bak bunga kembang diwaktu pagi itu.
Chain? Apakejadah mulut aku nak dimuatkan dengan chain? Sudah sebelum ini mulut aku dilekatkan bracket diperkuat dengan 'donut' dan dikukuhkan lagi dengan wire. Sekarang nak taruk chain!
"Gigi encik ni nampak dah ada space, jadi kita taruk chain kat situ". Kata Doktor M.
Bukan senang nak jadi hensem. Redho sajalah.
Teruk aku dikerjakan. Doktor M polish sebatang gigi aku dengan mesin kepala berputar yang mengerikan itu. Bila dah bersih ditaruknya sejenis gam yang berasa puaka.
"A'ah, gam UHU", jawab Doktor M. Aku tahu, dia berseloroh.
Dilekatkannya bracket di situ. Ini gigi yang belum ditaruk bracket, sebab sebelum ni gigi yang satu ni tersepit. Lepas tu mulut aku ni keluar masuk beranika jenis mesin dan paip (yang ada lampu biru pun ada).
Lepas tu tercabutlah pulak bracket tu. Haha
Doktor tu pasanglah balik ulang proses yang sama. Alahai.
Aku terbaring di atas kerusi sambil mulut ternganga. Doktor M sondol-sondol tetek dia ke muka aku (dia tak perasan kot, entah haha).
Pembantu dia cantik. Pakai baju ketat. Dia punya saiz 36D agaknya. Jadinya pemandangan di atas sana dari bawah sini indah-indah belaka. Bak bunga kembang diwaktu pagi, misalnya.
Will I be handsome ?, will I be rich ?
The future's not ours to see. "Que Sera Sera". kata Doris Day.

No comments: