Monday, August 18, 2008

Pengamal Cara Hidup Sihat

Demi kerana nak macho, putus urat kentut pun tak apa.

Selain daripada mengamalkan seks dua jenis (yang sihat), aku kini (cuba) mengamalkan cara hidup sihat, dengan senaman angkat berat.

Balik awal. Makan malam pun awal. Rehat-rehat sekejap. Selepas lebih kurang sejam, aku mulakan sessi workout. Aku melatih diri menjadualkan tiga kali seminggu, Isnin, Rabu dan Jumaat. Meramas mesra tiga ekor dumbbell kesayangan.

Asalnya dumbbell ni tiga biji dengan 20kg setiap satu. Tapi sebiji aku kurangkan berat jadi 7kg untuk latihan tricep. Dua biji tu kadang-kadang aku gabungkan jadi satu 18kg untuk one-arm row (otot belakang).

Weight-bench yang aku tempah pun dah siap, tak sabar nak guna. Bench ini amat berguna untuk work-out tertentu.

Sessi petang tadi aku mulakan dengan sedikit warm-up dan regangan.

Ini ringkasan workout aku;

Flat Bench Dumbbell Press 2 set, 12x10kg
Dumbbell bench press 2 set, 12x10kg
Dumbell Shoulder Press 2 set, 12x10kg
One Arm Dumbbell Row 2 set, 12x18kg
Triceps Kickbacks 2 set, 12x7kg
Dumbbell curls 12x10kg (satu set ok, satu set gagal)
Dumbbell Squats 2 set, 12x10kg
Stiff-Legged Deadlits 2 set, 12x10kg
Sit-Up 2 set, 12x

Sumpah! aku belum hapal lagi binatang istilah-istilah tu, aku copy paste dari google.

Jumlah masa: lebih kurang 45 minit (itu pun rasa pancit nak mati dah)

Lepas tu aku buat warm-down dan regangan. Dalam tempoh work-out tu aku teguk bancuhan whey, enak sekali!

Rehat-rehat kemudian mandi. Maghrib pun bertamu.

Badan rasa sengal-sengal, awek offer pijak-pijak. Tak berlengah aku bentang sofa-bed dan meniarap. Itulah untungnya ada awek comel kecik boleh minta pijak-pijak hahaha

Malam ni mesti tidur lena aaahhh!...

***

"Where oh where can my baby beee!!...", nada dering henpon aku.

Mak mertua ada pesan minta ambilkan adik ipar di R&R Sungai Buloh kurang lebih jam sembilan. Siap!

No comments: