Sunday, August 03, 2008

Maskara X - X Factor



Persembahan live yang aku rakam pada malam kejadian. Tetapi malang kamera digital aku tidak merakam sebarang bunyi. Tidak perlu betulkan komputer dan speaker anda, katanya.

Pasal video ni korang boleh google atau carilah kat youtube ya. Sori ye.

Persembahan oleh Republic Theater. Ada dua orang performer, ada dua point utama. Dua point utama yang aku tertumpu padanya (jangan marah aaa). Persembahan oleh dua cewek jelita. Cewek jelita... ah... lelaki manalah yang tidak terpikat olehnya.



Kalau Curt Cobain masih hidup, dia mungkin menangis tengok brother gambus tu petik gambus. Gambus tu dahlah macam tembikai belah separuh. Dengan neck pendeknya, dengan tak ada frednya, "Macam mana nak cari note dia?"


Poyo segala poyo. Persembahan Jonos & Alfie memang poyo habis. Lawak gila babi nak mampus, naik sengal tungking aku dibuatnya. Dorang berdua ni sebenarnya tengah baca sajak oleh Azzam Supardi, korang tahu sajalah si Azzam tu... kreatif lawak tahap dewa.


Ajami dan Reez, mtv tanpa plug katanya.

Sampai menutup mata... layan kak layan. Sampai duduk di lantai. Sampai ke tingkap-tingkap... dasyhat ahhh ding dong ah maskara kali ni. Penangan dia sampai tak sedar ke pagi. Haha

Ok. Secara keseluruhan persembahan oleh Mat Jan (dia buat lawak, kira persembahan gak tu), Republic Theater, Persembahan Pantun oleh Azree Ariffin, unplugged Ajami & Reez, muzik Melayu abad 21 Dewangga Sakti, baca entri oleh Art, sajak duet lawak gila oleh Alfie & Jonos serta unplug akustika yeeha! oleh Dull Entertainment Programme.

Tabik ah sindiket soljah kerana kejayaan penganjuran Masakara X kali ini.

Dan. Tak lupa. Kesedaran keinsafan dalam hati. Bukan sebab bacaan puisi. Tapi sebab bacaan ayat Al-Quran. Salman Sulaiman mengaji. Sadakollahulazim...

No comments: