Wednesday, September 20, 2006

Roti Demam

Gerai Kak Pah maju dah, tak macam dulu berniaga bawah payung. Kompleks gerai yang MBPJ bina beberapa tahun lalu boleh memuatkan puluhan gerai, tapi yang aktif berapa kerat saja. Kak Pah antara yang dapat mengekalkan kesedapan hidangan di gerainya. Tak hairan ia dapat mengekalkan pula pelanggan tetapnya, termasuk aku. Bisnes Kak Pah ni bisnes anak-beranak. Anak teruna dan anak daranya sentiasa ada untuk membantu. Dulu aku pernah nampak anak dia menghidangkan roti canai sedang dia masih dalam uniform sekolah menengahnya. Aku sambil sarapan mihun goreng telur mata, sukalah pula aku membelek si anak dara Kak Pah ni. Comel sungguh hehehe.

Pagi tadi.

"Kak, roti satu kak". Aku.

"Roti demam.". Kakak.

"Demam ? ha ha...". Aku.

"Semenjak kawin ni dia selalu pulak demam". Kakak.

Salah seorang anak lelakinya baru kahwin beberapa bulan yang lalu, yang itulah yang demam tu.

Walaubagaimana pun, punca demam masih misteri he he :P


No comments: