Tuesday, June 20, 2006

Rambut pendek macam rekrut tapi nak pinjam hair dryer

Ketika aku menulis ini, aku sebenarnya baru sahaja menghidupkan PC. Sebelum itu punch card.

Ketika aku menulis ini aku sedang memulakan hari di pejabat. Aku duduk di sisi jendela kaca yang kelihatan hitam dari luar tapi lut sinar dari dalam. Dari dalam sini aku nampak rintik-rintik hujan di luar. Lopak-lopak air pada jalan berturap simen kelihatan seperti cermin-cermin yang ada bayang pokok dan kenderaan. Aku nampak langit masih kelabu dan awan masih mendung. Nampaknya matahari pagi akan malas keluar hari ini.

Ketika aku menulis ini perut aku kedinginan kerana ada satu tompok basah pada kemeja kelabu yang aku pakai. Mungkin tompok basah ini terjadi akibat kebocoran pada baju hujan yang aku pakai tadi.

Ketika aku menulis ini aku sebenarnya berada dalam bilik berhawa dingin 17 darjah celcius.

Aku sebenarnya berkaki ayam sekarang ini.

Kasut yang aku pakai menakung air hujan dan stoking pula boleh diperah. Kalau aku di pejabat Abang Naga sekarang mahu saja aku pinjam hair dryer daripada Abang Naga.

"Bang, pinjam hair dryer bang, saya nak keringkan kasut."

“Hair dryer tak ada, tapi you wanna gum, sol-jah?” Jawab Abang Naga. Agaknyalah.

No comments: