Friday, June 23, 2006

Orang macam aku pun ada secret admire ?

1995.

Masa tu memang panas terik. Aku dan kawan-kawan sekumpulan di tangga masjid. Kami baru lepas Zohor. Aku baru memakai stokin dan mengenakan kasut kanvas hitam.

Masa nak bergerak itulah seorang junior dengan baju dan seluar putih serta kasut kanvas hitam datang mengalas beg di bahu kiri. Junior ni dari kumpulan yang aku raging beberapa minggu lepas semasa minggu silaturrahim pelajar tingkatan enam bawah. Minggu tu memang aku sibuk, maklumlah jadi pengerusi 2 kelab, jadi pengawas dan ketua tingkatan dalam satu musim.

"Ada orang bagi untuk abang." Katanya sambil menghulurkan sampul warna putih.

Aku capai dan terus buka. Oh! kad hari lahir rupanya.

"Siapa yang bagi. ?" Aku tanya dia.

Dia tersengih, "Dia cakap jangan bagi tau abang."

"Baik kau cakap!."

"Err.. nama dia Halimatus Saadiah bang..."

Aku mendongak memandang menara masjid sambil mengusap misai nipis. Bulu kening terangkat sebelah. Tiba-tiba aku teringatkan susu. Susu badan. Ha ha. Entah mengapa nama itu membawa ingatan aku kepada susu badan pula mmm... nyam nyam

"Siapa Halimatus Saadiah?."

"Abang tak kenal dia, tapi dia kenal abang."

Orang macam aku pun ada secret admire ?

Perkara ini kalau Siti Z tahu nahas aku. Aku ni setia kepada awek yang seorang.

Orang macam ni pun ada awek? HA HA HA

No comments: