Sunday, October 05, 2008

Lagi 8 Tahun Umur Aku 40 Masa Itu Mungkin Bertambah Gatal Balik

Hari ini 5 Oktober adalah hari ulangtahun kelahiran aku.

Potong kek hari lahir dengan kehadiran mak, adik-adik juga jiran aku. Lilin yang dibeli telah cair sebab kotak kek tadi diletakkan di belakang kereta dekat dengan cermin belakang. Kek buah tu pun mula nak mencair juga. Kek sedap dan habis licin. Terima kasih awek aku.

Awek aku juga belikan aku hadiah mainan jet boleh bertukar menjadi robot. Betapa gembira! Harga murah bukan jadi ukuran yang penting keikhlasan (lagi pun gaji awek aku berapa aja). Esok-esok kalau sayang dah kaya belikanlah abang Optimus Prime atau Gakken Mospeada Ride Armor bersaiz 12 inci atau ke atas ya?!.

Naik satu anak tangga lagi ke tangga tiga puluh dua. Aku berbangga dengan segala pencapaian aku, ada awek cun, ada anak-anak comel, ada rumah sendiri, ada kenderaan sendiri, kerja ja yang belum best lagi, aku impikan kerja kerajaan, tethop dan berpencen. Paling penting aku ada keluarga yang menyayangi dan disayangi.

Berkongsi tarikh lahir dengan aku ialah Tipah (Geng Jurnal). Seorang lagi senior di pejabat yang juga lahir 5 Oktober. OP dan Mulan menyambut ulangtahun perkahwinan mereka pada hari ini, tarikh yang sama.

Bulan Oktober juga adalah bulan kelahiran adik ipar aku, juga bulan kelahiran Khairy Jamaludin, manusia kebencian ramai itu.

P/s: Terima kasih Iwan atas ucapan, nanti kita raikan di 'tempat biasa'. Haha

No comments: