Sunday, October 19, 2008

Anak-anak Bendang

Dah besar tua bangka dah semua. Dari kiri; Basri, Berkat, Giyong & Zaki. Tiada dalam gambar Kak Biah yang beraya rumah mertua dia.

Seperti baru semalam main basikal lepas tu masuk parit, aku kayuh basikal tua, adik aku sorang duduk depan kat palang basikal, dua lagi kat belakang. Entah macam mana aku hilang kawalan terus meluru masuk parit. Kakak aku lagi teruk, bawak motor dengan aku aku sekali terhumban masuk sungai, kenyang aku minum air lumpur HAHA

Dulu kami kalau nak bergunting rambut, arwah bapak akan bawak ke kedai gunting Sahak. Pakcik Sahak ni kerja DID sebagai penebas rumput, part time dia kerja tebas rambut haha

Aku gemar dok perati pak cik Sahak asah pisau cukur, pegang ketamm, selimutkan orang, atau trim misai dia sendiri depan cermin.

Suatu hari aku main gunting-gunting rambut dengan adik aku, aku jadi Pak Cik Sahak, adik aku jadi pelanggan. Entah macam mana punya fantasi, habis aku toreh kepala adik aku dengan pisau cukur. Mak bapak cepat-cepat ubat luka dengan sebuk kopi, kakak pulak jadi batu api haha

Parut kat kepala adik tu masih ada sampai sekarang. Sampai sekarang jugaklah kalau kami berjumpa cerita pasal pisau cukur tu mesti keluar punya. Betapa nakal.

No comments: