Sunday, October 25, 2009

Kisah Cermin Yang Jernih

Suatu malam aku singgah di sebuah stesen minyak berhampiran. Aku letak kereta di salah satu pam yang ada kemudian masuk ke kaunter untuk buat bayaran.

Aku sebut nombor pam aku hulur duit, juruwang tu pulangkan baki beserta resit. Sambil berjalan ke pintu aku buka dompet, lipat duit kertas, lipat resit dan selitkan ke dalam dompet.

Sedang asyik membelek-belek dompet...

GEDEGANGGGG!!!

Terus nampak bulan bintang. Aku terlanggar pintu kaca yang bersih jernih tu.

"Uh!?...", muncul muka terkejut seorang pelanggan di muka pintu yang baru nak masuk ke kedai tu.

Aku jalan terus buat muka selamba. Dalam kereta aku tekap telapak tangan ke dahi, "Aduh.. duh... duh... sakitnya *@%&*@$#%"

Boleh saman ke stesen minyak tu? Kerana pintu cermin terlalu jernih.

No comments: