Friday, September 26, 2008

Baju Siap

Bila aku panggil dia Boboi, terus dia senyum.

Kalau aku beli baju raya yang dah siap, ada masalah sikit. Kalau beli saiz XL, baju ngam tapi seluar tak boleh masuk. Maka aku beli saiz XXL, seluar ngam-ngam baju pulak menggeleber - tapi boleh diubahsuai nanti. Seluar raya ni nasib ada getah, jadinya fleksibel mengikut saiz pinggang atau perut haha

Baju siap ni lebih berganda-ganda murah daripada baju tempah. Raya tahun ni cukuplah aku dan baby boy aku beli baju siap. Awek aku, Aqilah dan Dina biarlah baju tempah - perempuan-perempuan itu cantik dalam baju tempah, lagi pun kemanalah tumpahnya duit suami kalau tak ke tangan tukang jahit, ya tak?

(E'eh... kacang yang jiran aku bagi ni kuat sangat rasa cekur, dia goreng kacang dengan cekur? - aku update blog masa sahur)

Aku ni tak reti menulis di luar musim. Musim-musim puasa, dah nak raya ni, cerita pun pasal makan-makan, pasal baju raya. Nanti kalau aku cerita pasal penangkapan ikan di kutub utara atau kaedah menjinakkan beruang di rumah, aku sendiri akan rasa pelik.

Kepada semua pembaca yang memberi komen, yang tak beri komen, pembaca senyap, pembaca tak senyap, kawan-kawan lama, kawan-kawan tak lama, kawan-kawan baru kenal, yang baca blog ni.

Selamat menghabiskan Ramdhan dengan jayanya, dan Selamat Hari Raya Aidilfitri minta maaf zahir dan batin.

No comments: