Friday, December 21, 2007

Senapang Bapak Mertua








Masa aku bertunang dulu sekali haram tak pernah berdating. Bila aku ayat awek aku ajak berdating, dia selalu jawab, "Berani-beranilah abang usung anak dara orang, bapak kita ada senapang tau."

Dah bernikah barulah dapat berdating. Bercinta selepas kawin.
Baru-baru ini bapak renew lesen senapang dia. Polis nasihatkan jual saja senapang tu, atas faktor usia bapak dan demi keselamatan.
Bapak nak jual. Jadinya aku nak pinjam sekejap, ambil gambar buat kenangan. Dah lapan tahun kawin barulah merasa pegang senapang bapak. Sebelum ni haram tak dibaginya.
"Kau mana cukup syarat..." Kata bapak dengan sinis.
Shortgun W.W. Greener dibeli sekitar tahun 1979 dengan harga RM200 pada masa itu. Orang dah tempah, bapak bukak harga RM2000.

Aku periksa internet Mat saleh lelong menatang ni US5,000 ke atas, biar betul bapak aku ni. Barang antik tu, baik up harga boleh bayar proton iswara cash.


No comments: