Monday, May 15, 2006

Kem Lambaian Danau

Pergi ke Kem Lambaian Danau, Chinchin, Melaka.

Pergi dengan Attokz, Tok Tin, isteri dan anaknya. Menumpang van Tok Tin yang dipandu oleh Attokz.

Solat Jumaat di masjid itu, ah! memang nostalgia.

Dari rumah memang hati berbelah bagi sebab projek ke KLD tak jadi. Tapi bila sampai di KLD rasa best tu semacam. Jumpa Kak G, jumpa Pak Let, jumpa Fendi dan fasi-fasi yang lain. Mengimbau kenangan 1 tahun yang lalu di sini.

Walau pun projek tak jadi, inisiatif face2face dengan tuan punya tanah itu amat penting.

Aku macam biasa, nampak air tenang tasik yang tak ada buaya. Sanggup pinjam seluar dan baju basahan. Berdugong-duging.Anak Tok Tin takut air, boya yang dah dipakai pun nak ditanggalkan sebab tak nak terjun. Namun bila tengok dugong meniruk budak ini terjun sama. Lama-lama dia pun berani melompat dari pelantar. Sampai mak dia berkali-kali suruh anak dia naik. Suami dia? Berendam sama aku jugak. Lama. Kami berbasahan, berendam sampai sejuk. Sampai petang.

Masa nak pulang Kak G ajak makan dulu.

Bersembang dengan Kak G dengan Pak Let. Sembang-sembang sampai malam. Banyak perkara kami bualkan. Banyak input aku dapat, terutama tips-tips berniaga. Aku rasa seronok, rasa macam balik kampung menziarah saudara pun ada.

Terima kasih fasi-fasi, terima kasih Pak Let, terima kasih Kak G untuk buah tangan dan melayan kami. Buat susah-susah saja.

Terima kasih Attokz dan bossnya itu, tanpa van korang tak merasalah aku menjejak kaki ke kem ini lagi.

Yang aku pasti, ini bukan yang terakhir kali. InsyaAllah.

P/s : Gengjurnal, Kak G pump duit tambahan untuk tampung hosting. Selamat hosting kita.

No comments: