Thursday, May 25, 2006

Don't dream and drive

SMS.

019-DUG "Doktor2 sini cantik jelita.

016-OPX " Kau kt mana? Dr gigi.

019-DUG "Malam tadi doktor gigi. Pagi ni doktor kaki. Tertiarap di selekoh tadi."

016-OPX "Ler bestla kau dr pegang2 kaki.

Satu suntikan di pangkal lengan kiri yang ubatnya menyelinap satu badan. Sengal.

Pegawai perubatan itu celup kapas dalam ubat kuning. Kemudian sental pada tapak tangan aku yang dah disagat jalan.

SSSHHHHHHIIIIIIIIIIII....

Aaa.. pedih.Pedih. PEDIH.

Lutut yang calar. Kaki yang terkelupas kulitnya. Pedih...

Bapak aku pernah cakap, kita ni orang bertuhan sentiasa bernasib baik.

Macam aku tadi nasib baik jatuh sorang-sorang, kalaulah tengah bawak Lin atau Aqilah mesti dia orang pun luka juga.

Beberapa detik tadi aku di atas motor. Sekelip mata motor dah ada di atas aku. Yang tertiarap.

Nasib baik masa aku jatuh kat belakang tak ada lori atau kereta.

Terima kasih kepada insan-insan yang sudi menolong aku tadi.

Terima kasih tuhan sebab bagi lagi seinci nafas untuk senyum.

Nasib baik jari tak patah, boleh lagi menulis ini.

No comments: