Wednesday, November 18, 2009

Segelas Teh Tarik

Suatu hari aku buka email. Dapat pesanan seseorang ingin tambah akan sebagai kawan di Facebook. Aku teruja. Kawan ini ialah kawan lama aku masa sekolah rendah dulu. Adalah dalam 11 tahun tak jumpa. Kawan sekolah rendah pun ya, kawan sekampung pun ye.

Kami borak-borak dalam ruangan komen gambar. Tanya khabar, tanya kerja mana, anak berapa, bini dah berapa...

Aku minta nombor phone tak lama dia SMS aku. Aku terus dail nombor dia. Hampir sejam bersembang.

Dia, "Aku google dan search nama kawan-kawan tapi tak jumpalah. Aku add Musa tapi dia tak add aku lagi. Kat ruangan friend tu nampak nama Basri, ah! kenal sangatlah ni!"

Aku, " a..."

Dia, "Aku rasalahkan... mungkin kawan-kawan ni guna nama lain dalam internet tu pasal tak jumpa."

Kalaulah dia tahu aku guna nickname dugongsenyum mesti dia mati dalam gelak.

No comments: