Sunday, November 22, 2009

Buku & Beg Sekolah

Awek aku bawa balik buku teks tahun satu untuk anak aku. Semua murid dapat merasa skim buku teks. Aku dapati ada lima belas buku teks. Banyaknya :P

Mak bapak zaman sekarang pastinya akan 'menjadualkan' anak masing-masing. Baca buku, buat latihan, tusyen, mengaji... penuh aktiviti sehari.

Budak sekarang kalau balik dari sekolah akan kata boring. Apa cikgu ajar kat sekolah sama je macam yang emak dan ayah dah ajarkan. Kenalah terangkan kat budak tu, yang baca kat rumah tu persediaan nak masuk kelas, yang kat sekolah tu untuk lebih pemahaman dan mendalam. Cikgu akan ada banyak ruang untuk memberikan penerangan lebih lanjut. Dirumah baca teks untuk persediaan, esok masuk sekolah tak terpinga-pinga, balik rumah buat ulangkaji.

Aku dulu pagi nak pergi sekolah tergagau-garau bawah katil, bawah tangga...

Tap!

Yang aku gagau kat sini buat apa, beg aku semalam tak ambik pun kat raga basikal bawah rumah.

Lawatan hari ini - buku teks best [Link]

No comments: