Tuesday, February 03, 2009

Bersenam

Sekali aku buat tapai ubi, penuh tiga tupperware. Hahaha

Dah hampir enam tahun aku tinggal di *toot* Subang ni. Tengahari semalam aku sekeluarga jalan-jalan cari jajan di TESCO Shah Alam (yang dekat Pusat Akuatik tu). Belanja awek makan ikan bakar dan biarkan anak-anak melasak di taman permainan bersebelahan. Taman permainan diletak dalam pasaraya jadi taklah panas.

Aku melilau nak cari seluar trek sebab aku nak pergi jogging. Ya, aku nak pergi jogging. Susah jugak nak dapatkan yang saiz bapak kanak-kanak. Saiz kanak-kanak berlambak.

Rasa macam magik pun ada bila tiba-tiba dalam rak kasut aku ada sepasang kasut sukan! Selama ni ke mana kau menghilang wahai kasut?

Dah hampir enam tahun aku tinggal di *toot* Subang ni. Semalam kali pertama aku jogging mendaki dan menuruni Bukit Subang. Nak naik kemudian turun kemudian patah balik ke rumah aku kena redah dua tiga taman juga. Tiba-tiba rasa hensem bila orang pandang-pandang.

Sini ada banyak Subang, ada Subang Suria, Mutiara Subang, Subang Galaksi, Puteri Subang, di sebalik bukit ada Subang 2, Subang Bestari, depan jauh lagi ada Airport Subang. Selamat datang ke wilayah denggi.

Ada satu budak ni mungkin nak test, lari semacam je. Heh! tengok gaya dia hayun tangan pun dah tahu boleh lari ke tak boleh lari budak ni. Aku bagi dia jauh sikit, lepas tu aku pecut potong dia. Pancit budak tu haha. Kalau lima belas tahun nan silam, setakat 10km tu aku tak rasa apa.

Mendaki dan menuruni bukit tersebut dalam masa dua puluh minit, lain kali aku perlu pecut.

Tiga-tiga tupperware tu tapai ubi aku tak jadi. Semuanya masam!

No comments: