Monday, August 09, 2010

Wayang Percuma

Aku dan kawan-kawan menghabiskan masa malam minggu lepas dengan menonton wayang percuma Maskara Shorties di Rumah PENA.

Berpuluh-puluh wayang pendek ditayangkan secara marathon menggunakan projektor di kawasan terbuka di halaman rumah tersebut.

Bolehlah dikatakan (secara peribadi) acara ini sebagai 'release tension' di malam minggu. Aku agak tension dan stress kebelakangan ni.

Sebahagian besar wayang pendek yang ditayangkan 'sangat enak'. Ada yang berisi pelajaran, maklumat tersurat dan tersirat, paling penting ianya menghiburkan. Hantu Mak Limah Balik Rumah membuatkan aku ketawa sampai dapat athma (athma yang tak serius). Filem Badut pula umpama buah ceri manis merah di atas kek yang sedap.

Selain wayang percuma, "Ini kali pertama aku makan cekodok percuma", kata Syed Syahrul Zarizi.

Apa punya kodi tuan syed ni, kata hatiku, tidak pernah makan cekodok percumakah?.

Memang sedap cekodok percuma tersebut! Tapi... apa yang tuan Syed cakap tadi sebenarnya adalah "Cekodok Kurma".

Cekodok yang dalamnya ada kurma. Itulah penangan bersengkang mata sampai pagi, otak pun dah lembab, telinga tak berapa dengar haha

Kami sambung sembang kedai mamak sampai pagi. Sembang kencang pasal benda serius dan tak serius, saiz penonton yang datang misalnya.

3 comments:

sinaganaga said...

mcm mana aku boleh miss cekodok tu?

dugongsenyum said...

bang naga,

tu la pasal... aku pun merasa sebutir je. sekali pandang macam cekodok biasa je, rupanya superb!!!

dugongsenyum said...

bang naga,

tu la pasal... aku pun merasa sebutir je. sekali pandang macam cekodok biasa je, rupanya superb!!!