Friday, December 25, 2009

Kalendar 2010

Biasanya pada hujung tahun begini, kita senang dapat kalendar percuma. Apabila kita membeli kek, beli barang di mini market, beli kasut, kita akan diberi kalendar percuma.

Di syarikat aku bekerja ni biasanya supplier kami akan memberi kalendar melalui salesman mereka. Ada kalendar besar, ada yang kecil, ada yang bergambar...

Aku paling suka kalendar 'lumba kuda'. Dalam tu boleh dikatakan lengkap dengan bulan Islam, bulan Cina, bulan India, semua cuti dan perayaan ditanda. Cuti sekolah di-highlight jelas.

Tapi kali ini amat berbeza... tak ada satu supplier pun yang bagi kalendar. Kami ada cuba telefon mereka, tapi jawapan mereka ialah kalendar dan planner tahun 2010 mungkin tak banyak dicetak. Tak apalah... tak ada rezeki.

Secara peribadi, aku masih lagi bergantung kepada diary dan planner versi off-line walaupun aku ada henpon canggih yang lengkap dengan kalendar juga (Mungkin kerana aku ni jenis yang gatal tangan suka menconteng atas kertas).

Aku pun dengan gigihnya meng-google kalendar percuma. Banyak. Tapi aku suka yang ini.

http://www.vertex42.com/ExcelTemplates

Di pejabat ada pencetak duplex dan segala kelengkapan stationary, inilah masanya aku nak buat projek DIY diary dan planner :)

No comments: