Wednesday, March 18, 2009

Aku Mesti Berhenti Minum Arak

Namanya Zolpidem Tartrate. Ia bukan nama kumpulan rock atau nasyid. Juga bukan dari jenis kuih tart.

Ia adalah salah satu ubat penenang yang pakar psikiatri aku suruh makan bila perlu.

Mungkin kerana kerja-kerja aku yang dah 'tak cukup tangan' nak aku selesaikan. Dalam masa terdekat ni pulak dua orang jurutera berhenti kerana masalah tekanan. Baru beberapa bulan kerja dah kena tekanan apa aku pun tak tahu.

Kerja berbelas-belas tahun pun susah nak ganti henpon baru. Bengkak hati tengok Bangla pakai Nokia N95.

Sekejap nak kena pergi Bahau, Negeri Sembilan. Sekejap nak kena pergi Kuala Pahang, penuh kereta dengan alatan kerja. Sekejap nak kena pergi Pulau Tioman sebab sub-kontraktor 'lari', pun katanya kena tekanan. Tekanan apa aku tak tahu.

Aku bukan tuhan tangan lapan, sudahnya jatuh sakit hampir seminggu. Bos telefon tak nak angkat, dapat SMS merayu-rayu, haha

Selagi henpon tak habis bateri, tak henti-henti call masuk pasal kerja. Awek aku pulak sibuk mengira pil kalau-kalau aku mencuba overdose.

Awek aku cuti sekolah tak dapat kemana-mana sebabnya dia demam, dah tu pulak dua orang baby pun demam. Satu keluarga jatuh sakit!

Bila dah sihat dah masuk pejabat. Aku 'bancuh' bos aku yang dua ekor tu, sebabnya aku tak puas hati pasal pembahagian kerja dan pasal gaji. Bertekak punya bertekak, akhirnya masa berpihak kepada aku. Hanya masa yang menentukan.

Apa yang pasti aku dapat projek baru dan gaji baru, yeay!

No comments: