Friday, January 16, 2009

Dada dan Telur

Kami berempat makan tengahari di sebuah gerai. Lewat kami makan hari ini. Kami baru balik dari Pekan, Pahang.

Pagi tadi bertolak dari rumah pukul 6 pagi, sampai Pekan pukul 9.30 pagi. Mesyuarat tak sampai sejam. Pergi melawat tapak lepas tu terus balik KL semula. Enam jam memandu menyebabkan badan terasa lunyai.

Datang cik adik manis tanya, "Nak makan apa?".

Kawan-kawan aku pesan nasi ayam. Masing-masing nak dada.

Aku pula pesan char kuay teow. Aku nak kerang dengan telur mata.

Selepas ambil pesanan makanan dan minuman cik adik tadi berlalu pergi.

Tak lama kemudian kawan aku bagi isyarat dan aku toleh ke tepi.

Cik adik tadi tanya lagi, "Abang nak dada ke.. telur?"

Nak aje aku jawab, abang nak dada sebab abang dah ada telur.

Kawan aku cakap, cik adik tu tanya sama ada kau nak telur mata atau telur dadar. Oh sorilah abang salah dengar!

Kawan-kawan aku lahap nasi ayam lauk dada dan teh o ais. Aku belasah char kuey teow kerang telur mata.

P/s: Malam tu aku cirit berulang-alik ke tandas sampai 3 pagi tak settle. Pagi-pagi bangun sambung lagi cirit. Aku syak gerai tu masak tauge rosak.

No comments: