Friday, June 06, 2008

Kemeja Baru Saya

Adik aku cakap One Utama (pasar raya) ada buat sale. Baju branded murah-murah. Dia dah beli kemeja sampai sepuluh pasang, seluar tiga pasang. Semua setengah harga.

Kemeja aku pun lama tak tukar, ada yang kolar dah bungkas pakai lagi.

Aku pilih dua helai, yang satu tu hitam mak aku cakap cantik.

"Kalau half price bukan RM60 ka?", aku minta kepastian dari jruwang dan salesgirl itu, takut-takut dia orang scan salah barcode.

"Owh.. kita ada sale 50% lepas tu ada sale untuk Father's Day lagi.. so baju ni last price RM45".

Lepas aku ceritakan kat adik aku, terus dia tak puas hati, berapa banyak potongan dia terlepas. Gelojoh sangat, haha

Memang kemeja jalur yang aku pilih tu dapat pujian. Mak aku cakap,"Cantik baju kau, warna-warna macam bangla."

Pagi itu hati aku rasa luluh.

No comments: